سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصلا تولید محتوا چیست ؟ یک تولید کننده محتوا دقیقا چه کار میکند

اصلا تولید محتوا چیست ؟ یک تولید کننده محتوا دقیقا چه کار میکند ؟?

من مطمئنم که «تولید محتوا کاری بسیار پولساز و آینده دار است! » و « غیر ممکن است تولید محتوا بلد باشید و در بدترین شرایط ممکن درآمد ماهانه ی میلیونی نداشته باشید! » و… هزار و یک جمله شبیه اینها می توانیم در مورد مزایای تولید محتوا بگوییم ، اما مشخصا تا زمانی که ندانیم تولید محتوا چیست ؟ چگونه می توانیم از تولید محتوا پولسازی کنیم یا به یک فرد مشهور و برند در تولید محتوا تبدیل شویم ؟!

پس اگر شما به تازگی عبارت تولید محتوا به گوش تان خورده است و یا یک تازه وارد در تولید محتوا هستید شاید اصلا ندانید که مفهوم واقعی تولید محتوا چیست ؟

و مشخصا تا زمانی که ندانید تولید محتوا چه چیزی هست و چه چیزی نیست  بازی پولسازی از تولید محتوا را 3-0 باخته اید!

اصلا تولید محتوا چیست ؟

این روزها همه به نوعی در حال تولید محتوا هستند . شما چه طور؟

خانمی خانه‌دار هر روز در اینستاگرام عکس های غذاهایش را منتشر میکند و در مورد نحوه پخت آنها برای مخاطبانش کپشن می گذارد ، نوجوانی که عشق موسیقی رپ دارد، درباره گروه‌ها و خواننده های رپ مورد علاقه‌اش در شبکه های اجتماعی پُست می‌گذارد،  یک سخنران مشهور از تجربه اش در فن بیان و سخنوری میگوید ، استاد فیزیک یا شیمی یک مدرسه آموزش هایش را برای شاگردانش منتشر میکند ، یک دکتر مغز و اعصاب از تجربیاتش در عمل جراحی مغز برای بیمارانش میگوید و خاطرات روزهای سخت پزشکی را برای مخاطبانش به اشتراک میگذارد ، پسری چادر سر میکند و ویدئو ضبط میکند و دیگران را می خنداند و تبدیل به یک اینفلوئنسر میلیاردر اینستاگرامی میشود ، کسب و کاری برای معرفی برندش مسابقه ای راه می اندازد و از مخاطب دعوت میکند تا با شرکت در این مسابقه جایزه های باور نکردنی ببرد، موسسه خیریه ای برای جذب افراد خیر و کمک های مردمی گزارشی از کودکان بی سرپرست و کارهای خیرخواهانه اش منتشر میکند،  …

پس همه ما به نوعی در طول روز در حال تولید محتوا و انتشار آن هستیم ، اما کسی از بین ما می تواند موفق و پولساز شود که بتواند مخاطب بیشتری جذب کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهد.

تولید محتوا چیست ؟?

تولید محتوا چیست ؟

چرا باید دقیقا بدانیم تولید محتوا چیست ؟ !

تا وقتی ندانیم تولید محتوا چیست قطعا درک درستی از بازاریابی محتوا نخواهیم داشت ،هیچ شناختی از چگونگی درگیر کردن مخاطب هدف نخواهیم داشت و در نهایت  هم بازی را به رقبا واگذار میکنیم و شکست خورده به غار تنهایی و افسردگی خودمان می رویم .

دانستن ارزش تولید محتوا در دنیای آنلاین امروز با دانستن این که دقیقا چه چیزی تولید محتواست اتفاق می افتد.

بله! تا زمانی که  کسی یا چیزی را درست نشناسیم هیچ وقت به ارزش واقعی اش پی نخواهیم برد.

استاد ذنی در کوهستان زندگی می کرد

 

روزی جوان کوه نوردی که راه را گم کرده بود به نزد او آمد و پرسید : استاد! راه قله کوه از کدام طرف است؟

پیرمرد لبخندی زد و در پاسخ گفت : این کوهستان چه زیباست . سالک گفت : من که از کوه نپرسیدم ، از راه قله کوه پرسیدم . پیر گفت : جوان، تا ماورای کوه را در نیابی نمی توانی راه را بیابی .

تولید محتوای حرفه ای به ما کمک میکند که بِرند شویم و دیده شویم

چگونه تولید محتوا کنیم ؟?

اما رسیدیم به یک سوال مهم : چگونه تولید محتوا کنیم ؟

1- در تولید محتوا ساده و خودمانی باشید

یکی از اصول اولیه در ماندگاری یک محتوا سادگی آن است . سادگی یک مفهوم به ظاهر ساده و در عین حال اتفاقا پیچیده در تولید محتوا و کپی رایتینگ است . زمانی که شما یک جمله تاثیر گذار چند کلمه ای را منتشر می کنید که احساس مخاطب را قلقلک می دهد و سال ها آن را به یاد می آورد ، شاید از دید افراد غیر حرفه ای این فقط یک جمله ساده چند کلمه ای باشد ولی ممکن است ماه ها یا شاید سالها از عمر خود را صرف رسیدن یا پرورش همین جمله چند کلمه ای کرده باشید

پس قبل از هر چیزی لازم است مفهوم کلیدی یا محوری تولید محتوا و ایده خودمان را پیدا کنید تا بتوانیم به ساده ترین شکل ممکن آن را به مخاطب ارائه بدهیم .

یکی از کارهایی که یک تولید کننده محتوای حرفه ای باید به خوبی انجام بدهد هرس کردن محتوا و حذف کلمات زائد است . یعنی اگر 1000 کلمه در مورد موضوعی نوشته اید باید بتوانید آن را تبدیل به 100 کلمه کنید در شرایطی که به مفهوم آن و درک مخاطب لطمه ای نزند و حتی یک تولید کننده محتوای حرفه ای تر فردی است که می تواند از همین 100 کلمه هم فقط یک جمله بیرون بکشد که عصاره کل محتوا باشد .

 

2- در تولید محتوا باید غیر منتظره باشید

یکی از اصول تولید محتوای تاثیرگذار این است که باید دقیقا مخالف انتظار مخاطب پیش برویم و بر خلاف انتظار و منطق مخاطب محتوا تولید کنیم  . مثلا اینکه برای نشان دادن ضرر یک غذای پرچرب و غیر مغذی بخواهیم با تولید محتوای نصیحت وار همراه با چند تحقیق علمی بخواهیم روی عادات غذایی مخاطب تاثیر بگذاریم یک رویایی بیش نیست و اتفاقا با این کار ولع فرد را برای خوردن غذای پر چرب بیشتر میکنید. اما اگر مثلا آن را شبیه سازی کنید با یک قطره سم مهلک مار که در آن واحد می تواند مخاطب را بکشد یا چیزی شبیه به این مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهید .

اما علاوه بر غیر منتظره بودن که منجر به هوشیاری و تمرکز مخاطب میشود باید برای اینکه افراد با محتوا همراه شوند اشتیاق و کنجکاوی هم در مخاطب ایجاد کنید . یکی از راه های آن ایجاد شکاف در دانش و اطلاعات افراد است .

3- در تولید محتوا باید معتبر باشید

زمانی که یک دکتر متخصص در تلویزیون در مورد روش های پیشگیری یک بیماری صحبت میکند به احتمال بیشتری مردم حرف او را قبول میکنند حتی اگر نادرست باشد . بالعکس اگر یک فرد عادی در خصوص آخرین راه های به روز جراحی صحبت کند مردم به احتمال خیلی کم تری به حرف های او اعتماد میکنند حتی اگر کاملا از لحاظ علمی هم درست باشد .

مشخصا منطقی نیست که در مورد محتواهایی که به صورت روزمره تولید می کنیم ، هر روز دنبال یک مرجع صلاحیت دار بگردیم بلکه برای اعتبار بخشیدن به محتوا یا ایده هایمان باید کاری کنیم که مخاطب خودش این ایده یا محتوا را بیازماید و به نتیجه مطلوب برسد . عبارت « به شرط  چاقو » که هندوانه فروش ها از قدیم استفاده میکردند هم دقیقا بر طبق همین اصل است ! مخاطب را واردار کنید که ایده های شما را اجرا کند و نتایجش را ببیند تا به شما ایمان بیاورد !

4-در تولید محتوا ملموس باشید

ملموس صحبت کردن تنها راهی است که می توانیم مطمئن شویم که محتوای ما برای همه مخاطبان مان معنی واحد و مشخصی دارد و همه از آن یک برداشت میکنند. پس برای تولید محتوا حتما به این مورد توجه کنید که محتوا در چهارچوپ قابل درک برای همه مخاطب ها نوشته شود .

5-در تولید محتوا احساسی باشید

شما باید بتوانید با تویلد محتوا احساسات  مخاطب را قلقلک بدهید . اما باید بدانید که این سخت ترین قسمت تولید محتوا است چون دقیقا باید تشخیص بدهیم که باید روی چه بخش هایی از احساس مخاطب کار کنیم و کدام حس او را تحریک کنیم . و این روزها انقدر مخاطب تحت تاثیر محتواهای زیاد است که کاملا مغزش عایق ورود محتوا شده است و به این راحتی ها نمی توانید احساسات او را تحت تاثیر قرار بدهید .

برای زنده نگه داشتن کسب و کارتان باید تولید محتوا کنید

همه ما می دانیم که این روزها کلید اصلی موفقیت کسب و کارها و به دام انداختن مخاطب در قلاب خودشان فقط و فقط یک عبارت دو حرفی به نام محتوای جذاب است . تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد بر عکس ظاهر ساده اش بسیار کار سخت و وقت گیری است

این روزها انقدر فضای اطراف ما پر از محتوا و در عین حال بی محتوا شده است که اگر هدف ما برندسازی شخصی یا تجاری و یا افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار باشد باید بلد باشیم جوری تولید محتوا کنیم که مخاطب بتواند از بین همه این نویزها صدای ما را بشنود و پیام ما را بگیرد.

یک محتوای مخاطب پسند و جذاب باعث :

میشود.

و همه اینها یعنی موفقیت در کسب و کار و رسیدن به ثروتی نامحدود .

با تولید محتوای هوشمندانه می توانید در تعامل با مخاطب خودتان باشید ، با او حرف بزنید ، به حرف هایش گوش کنید و خلاصه یک ارتباط دو طرفه و دوستانه با مخاطب برقرار کنید و در نهایت کسب و کار خود را رونق دهید و فروش کسب و کارتان را افزایش دهید.

روش های تولید محتوا?

روش های تولید محتوا

 تولید محتوا کار سختی است؟

پس خیلی هم سخت نیست به شرط این که بدانید تولید محتوا واقعا چیست.

بیایید کمی عمیق تر شویم.

وقتی  اول صبح به کسی که دوستش دارید صبح به خیر می گویید به مخاطب هدفی که او را کاملا میشناسید موضوعی را منتقل میکنید تا حس شما را درک کند. این کار او را وادار به واکنشی میکند که شما انتظار دارید.

این ساده ترین تعریف تولید محتوا بود.

آیا تولید محتوا = نوشتن یک متن و نویسندگی

در حقیقت هر زمان که مربی فوتبال کنار زمین سوت میزند، مادری بعد از خطای فرزندش انگشتانش را به نشانه تهدید برای فرزندش تکان میدهد، مدیری در محل کار به کارمندش اخم میکند، راننده تاکسی با سر به مسافر اشاره میکند که مسیرشان به هم می خورد همه در حال رساندن پیام هایی تعریف شده به مخاطبان هدفی مشخص هستند.

مثال بالا به خوبی نشان میدهد که تولید محتوا خروجی های مختلف دارد. متن ، صوت، تصویر،  زبان اشاره و…

?پس همین جا و یک بار برای همیشه از فکر این که تولید محتوا فقط نوشتن یا تایپ کردن است و بعد از آن همه چیز تمام میشود؛ بیرون بیایید.?

چه کار کنیم که پیام ما در تولید محتوا صحیح و سالم به مخاطب برسد ؟

با پیشرفت تکنولوژی و سرعت پیدا کردن اطلاعات ، مخاطبان بی حوصله تر می شوند و از طرفی با سرعت گرفتن سرسام آور اطلاعات سلیقه مخاطبان هدف شما ارتقا می یابد. پس در همین چند دقیقه ای که این متن را میخوانید مخاطبان هدف شما توسط تولید محتوا های گوناگون در حال تغذیه ذهنی هستند.

مهمترین نکته در روشهای تولید محتوا انتخاب روشی است که احساسات مخاطب را قلقلک میدهد

وقتی همه شرایط اولیه تولید محتوا رعایت شد، تازه می رسیم به برانگیخته کردن احساسات.

مخاطب شما تا جایی که من میدانم از فلز و چوب نیست. آدم است. احساسات دارد. از چیز هایی خیلی خوشش می آید و به چیز هایی علاقه ندارد. تولید محتوا برای او باید چیزی نامریی را منتقل کند. چیزی که توجهش را جلب کند. چیزی که احساس خوبی به او بدهد.

محتوا باید ساده و سرراست باشد.پیام شما برای ایجاد احساسات باید ساده باشد.  محتوایی که پیچیده باشد محتوا نیست.محتوای پیچیده مثل بار کج می ماند، به مقصد نمی رسد.

چرا با راه اندازی یک سایت حرفه ای باز هم حساب بانکی تان خالی است ؟

فواید تولید محتوا?

فواید تولید محتوا

مزایای تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین

1– تولید محتوا کمک میکند خودتان را سریع تر به مشتری معرفی کنید

وقتی تولید محتوا می‌کنید فرصت دارید با حوصله و دقت و بر اساس تمام چیزهایی که مخاطبتان نیاز دارد درباره شما بداند خودتان را به او معرفی کنید. فرصت می کنید تجربیات واحساسات خودتان را نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می کنید بر اساس میزان علاقه و نوع انتظار مخاطبانتان بگویید و با این روش دیگر درگیر زیاده گویی یا خلاصه نویسی های ناخواسته که باعث ابهام در ذهن مخاطب یا خستگی و بی حوصلگی او نمی شوید.

2- تولید محتوا شما را سر اصل مطلب می برد

خیلی از مواقع وقتی برای نخستین بار میخواهیم به کسی که با کسب و کار ما آشنا نیست درباره اهمیت و ویژگی های کسب و کارمان اطلاعات بدهیم شاید کمی سخت باشد که از کجا شروع کنیم و با توجه به کمبود زمان نتوانیم همه آن چه را که در ذهن داریم بیان کنیم و در نهایت تا مدت ها حسرت از دست رفتن یک ارتباط مناسب را بخوریم. اما فرض کنید که بتوانید با تولید محتوای حرفه ای  و مناسب همان فرد به ظاهر از دست رفته را یک راست و دقیق با مطالبی که لازم است درباره کسب و کار شما بداند آشنا کنید. حالا فرصت دارید به اندازه ای که لازم است از کلمات دقیق و صحیح برای معرفی درست خود و کلماتتان استفاده کنید.

به کمک تولید محتوا می توانید از  Elevator pitches یا ارائه آسانسوی استفاده کنید

فرض کنید شما به صورت اتفاقی با مخاطب تان در یک آسانسور سوار شده اید و فقط به مدت 30 تا 90 ثانیه فرصت دارید که تا پیاده شدن او از آسانسور خودتان یا محصول یا خدمات تان را برای او تعریف کنید . به او چه می گویید ؟

 تولید محتوای حرفه ای به شما کمک میکنند که در زمان تولید محتوا ایده و مغز اصلی پیام تان را دقیقا مثل یک ارائه آسانسوری عالی در کمترین زمان ممکن به مخاطب بگویید .همین طور کپی رایتینگ به شما کمک میکند در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب بگویید : چرا محصول شما برای او بهترین انتخاب است .

3-تولید محتوا باعث می شود جذابیت های خدمات یا محصول شما بسیار واقعی تر به مخاطب  نشان داده شود

وقتی از جادوی کلمات به همراه ریزه کاری ها و پیچیدگی های خلاقانه طراحی استفاده می‌کنید هر چیزی میتواند با قدرت و صدای بلندتری به سمع و نظر مخاطب برسد. حالا تصور کنید در صورتیکه چند ویژگی مهم  کسب وکار و برند خودتان را با ادبیات نوشتاری ترغیبی صحیح  معرفی کنید آن ویژگی ها بسیار واقعی تر در ذهن و حافظه مخاطبانتان ثبت می شوند.

4-با تولید محتوا (از نوع حرفه ای اش) شما فرصت کافی برای تغییر سلیقه مخاطب به سبک مورد نظر خودتان دارید

این مورد مهم ترین نقش تولید محتوا برای کسب و کارهایی است که در بازار رقابتی بسیار پیچیده و حساسی رقابت میکنند. فرض کنید شما یک کتاب آموزشی بسیار مناسب برای دانش آموزان چاپ کرده اید و نمیخواهید در بازار بسیار آشفته و شلوغ کتاب هاب کمک آموزشی کشورمان گم شوید. تولید محتوای مناسب برای معرفی و ترغیب خوانندگان شما برای استفاده از این کتاب لازم و حیاتی بوده ولی متاسفانه کافی نخواهد بود. شما باید کاری کنید که تعداد زیادی از دانش آموزان سبک خواندن شان را تغییر دهند .

برای تولید محتوای حرفه ای باید چگونه عمل کنیم ؟

1- قدرت در تولید محتوا در ساده نویسی است نه پیچیدگی

در تولید محتوا قرار نیست ما متنی بنویسیم که جایزه نوبل ادبیات بگیریم یا یک کتاب تخصصی برای دانشجویان دکترای یک رشته تخصصی بنویسیم . در تولید محتوا هر چه قدر ساده تر و خودمانی تر بنویسید موفق تر می شوید . هر چه ساده تر یک مطلب حتی پیچیده و تخصصی را به مخاطب ارائه بدهید نشان دهنده این است که شما در تولید محتوا و کپی رایتینگ حرفه ای تر هستید .

و این ساده سازی فقط به معنی استفاده از کلمات پر تکرار و ساده نیست . بلکه باید مفهوم اصلی محتوا  را تا جای ممکن ساده کنید . جوری که مخاطب با یک مرور پیام اصلی شما و محتوا را بگیرد

3- در تولید محتوا و کپی رایتینگ باید احساسات مخاطب را قلقلک بدهید !

Lampropoulos زمانی که در آغاز کارش در زمینه کپی رایتینگ بود متوجه شد که برای موفقیت یک ایمیل یا هر محتوایی در کپی رایتینگ فقط کافی نیست که از توصیه نامه ها استفاده کنیم ، توجیه قیمت بیاوریم و… بلکه لازم است احساسات مخاطب را هم درگیر محتوا کنیم .

پس هر زمان که تصمیم گرفتید محتوایی تولید کنید یا به عنوان تبلیغ نویس یا کپی رایتر یک متن تجاری بنویسید به این فکر کنید که این محتوای شما در حال حاضر چه احساسی از مخاطب را می تواند قلقلک بدهد ؟

مشخصا تنوع احساسات و روش های ایجاد آنها متفاوت است اما بهتر است مهم ترین و عمیق ترین آنها را در کپی رایتینگ و تولید محتوا بشناسیم:

ترس
طمع
گناه
حس مالکیت
خشم
آزادی
خودستایی و حس خوب نسبت به خود

4- در تولید محتوا باید مدیریت زمان بلد باشید وگرنه نهایت این است که یک درآمد بخور و نمیر داشته باشید

این یک اصل قطعی است که اگر در مدیریت زمان مهارت کافی نداشته باشید قطعا نمی توانید تولید کننده محتوای پولسازی هم باشید چون اگر قرار باشد هر روز یک مقاله 500 کلمه ای بنویسید در نهایت می توانید یک در آمد بخور و نمیر داشته باشید نه اینکه محتوا را به ثروت تبدیل کنید .

5-در تولید محتوا باید هرس کردن محتوا و حذف کلمات زائد را بلد باشید

همانطوری که در بدن وجود چربی ها باعث زشت شدن و ناموزون شدن فرم بدن میشوند و نه تنها هیچ خاصیتی ندارند بلکه مضر هم هستند ، کلمات اضافی و بی فایده هم دقیقا در تولید محتوای پست وبلاگ و عنوان نویسی برای آن همین نقش را دارند .

پس بهتر است برای قشنگ شدن و روی  فرم شدن محتوا کلمه زدایی کنید ، یعنی کلمات زائد و اضافی و غیر مفید را حذف کنید . و بعد از حذف کلمات اضافی، کلمات قدرتمند را جایگزین آن کنید .

آنتوان دوسنت اگزوپری : « طراح زمانی متوجه میشود به نقطه ایده آل خودش رسیده است که چیزی برای حذف نمانده باشد نه اینکه چیزی برای اضافه کردن نمانده باشد »

6-در تولید محتوا و کپی رایتینگ ، باید قلاب منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید

زمانی که از Parris Lampropoulos در مورد روند تبلیغ نویسی و کپی رایتینگ پرسیدند این طور پاسخ داد که : « قبل از هر چیز به سراغ سایت هایی مثل Forbes ، Fortune و Business Week و … می روم و شروع میکنم به خواندن مقالاتی که این سایت ها در ابتدا پیشنهاد میکنند . بعد یک کار عجیب انجام میدهم و آن هم نوشتن یک لیست بولت دار از تمام چیزهایی که در این مقالات فریبنده و جذاب هستند و ممکن است تا به حال به گوش کسی نخورده باشد و یا غیر معمول و عجیب و غریب به نظر برسد  .

این کار به من قلاب اصلی را میدهد ، حالا نوشتن خیلی راحت میشود چون با داشتن ستون اصلی دیگر فقط نیاز به شاخ و برگ دادن به آن دارم و نوشتن داستان اصلی خیلی سخت نیست .»

7- باید بالاخره به ترس تان از تولید محتوا غلبه کنید

همه تولیدکنندگان محتوای مبتدی  زمانی که می خواهند شروع به تولید محتوا کنند یک نگاه برگشت به عقب دارند و دائم این ترس و استرس را دارند که نوشته شان مخاطب نداشته باشد یا اصلا مخاطب از نوشته های آنها خوشش نیاید .

اما قدرتمند ترین نویسندگان آنهایی هستند که هیچ ترسی از نوشتن ندارند ، نه اینکه نداشته باشند نمی گذارند که این ترس به آنها غلبه کند و مانع نوشتن آنها به طبیعی ترین شکل ممکن شود .

ترک این حالت شاید در حرف راحت باشد اما قطعا در عمل سخت است و نیاز به تمرینات خاصی دارد تا بتوانید سطح جدیدی از ارتباطات را با مخاطب خودتان برقرار کنید .

8- مهارت تولید محتوا دقیقا مانند رانندگی است !

برای اینکه یک تولید کننده محتوای حرفه ای شوید حتما نباید یک نویسنده حرفه ای باشید!

و اتفاقا بسیاری از نویسندگانی که کتاب های پر فروشی دارند نتوانسته اند در سطح وب و تولید محتوای آنلاین موفق باشند و بالعکس چه آدم های بی استعداد در نویسندگی ( از جمله خود من ) که به موفقیت های عجیب و غریب در تولید محتوای آنلاین رسیده اند .

پس پشت صحنه تولید محتوای آنلاین کاملا با چیزی که تصور میکنید متفاوت است .

برای اینکه بتوانید یک تولید کننده محتوای حرفه ای و پولساز یا یک کپی رایتر حرفه ای شوید الزاما نباید استعداد نویسندگی داشته باشید و فقط باید 1 کار انجام دهید ولی همین 1 کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید .

فقط کافی است مهارت تولید محتوا را به خوبی یاد بگیرید و با تکنیک های تولید محتوا آشنا شوید.

پس مهارت تولید محتوا یک مهارت کاملا یادگرفتنی است اما از طرفی تولید محتوای پست وبلاگ یا هر نوع محتوای دیگری دقیقا مانند رانندگی است .

حتی اگر ساعت ها و روزها کنار دست یک راننده حرفه ای بشینید تا زمانی که خودتان جرئت نکنید و پشت فرمان نشینید و با دست خودتان فرمان ماشین را لمس نکنید نمی توانید مطمئن باشید که رانندگی بلد هستید یا نه .

9- در تولید محتوا باید ایده های عالی را به شکلی حرفه ای و هوشمندانه بدزدید!

سالهای سال است که تولید کنندگان محتوا و  تبلیغ نویس ها و نویسندگان زیادی در دنیا مشغول به کار هستند و بیلیون ها ( و یا شایدم بیشتر) ایده و عنوان جذاب تولید کرده اند که موفق بوده اند و در ذهن مخاطب ماندگار شدند .خب چرا از این ایده ها و عنوان ها سرقت هوشمندانه نکنیم ؟

دقت کنید که سرقت هوشمندانه نه کپی غیر هوشمندانه .

تا وقتی که خودتان می توانید حس زیبای خلق کردن یک اثر را تجربه کنید  دلیلی ندارد چیزی را کپی کنید . ولی قطعا می توانید از ایده ها و عنوان های موفق الگو بگیرید و اتفاقا به شدت هم موفق شوید.

10-مخاطب این روزها فقط خامه از شیر میگیرد و شیر را کامل نمی خورد !!

کمتر کسی را این روزها می توانید پیدا کنید که وقت بگذارد و بدون اینکه چندین تب مختلف را باز کند یک مطلب را از ابتدا تا انتهای آن بخواند مگر اینکه جزو کرم کتاب های قدیمی باشد که آنها هم این روزها نسل شان رو به انقراض است!

بنابراین در زمان تولید محتوا برای سایت باید این رفتار مخاطب تنبل را در نظر بگیرید که فقط دوست دارد در یک نگاه مقاله حتی طولانی را اسکن کند و ببیند چه چیزی عایدش میشود .

اگر مقاله و محتوای شما پر از کلمات تو در تو مثل یک کتاب چاپی باشد بدون شک مخاطب فقط دنبال کلیک روی علامت ضربدر میگردد .

11- مخاطب امروز دنبال محتوای زود هضم است !

ما هر کاری که بکنیم با توجه به بمباران محتوایی و مشغولیات ذهنی متنوعی که این روزها با حضور موبایل و شبکه های اجتماعی و ارتباطات زیاد و … داریم نمی توانیم حتی برای 1 دقیقه در سکوت به یک چیز خاص فکر کنیم .

انقدر کارها و مسئولیت ها و ارتباطات این روزها پیچیده و متنوع شده است که تمرکز تقریبا غیر ممکن شده است .

خب حالا خودمان را جای مخاطبی بگذاریم که با همه این فکرها و ذهن مشغولی ها در حال خواندن محتوای سایت ماست . مشخصا اگر برای او قابل هضم نباشد سریع صفحه را میبنند و ما را ترک میکند .

12- باید بتوانید هر روز نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری تان را بیشتر کنید

زمانی که بازدید کننده کلمه کلیدی خاصی را جستجو میکند و به سایت شما میرسد ، انتظار دارید بی برو برگرد یک اقدامی کند . مثلا ثبت نام کند ، خرید کند یا ایمیل خود را ثبت کند و یا حتی اقدامی کوچک تر و کم اهمیت تر مانند رفتن به یکی از صفحات داخلی سایت را انجام دهد . ولی با دیدن آمار و ارقام قطعا تعجب میکنید و شاید هم کاملا ناامید شوید .

طبق آمار AdRoll حدود 98% بازدید کنندگانی که برای اولین بار به سایت شما سر میزنند بدون هیچ اقدامی سایت را می بندند  . این آمار قطعا ناامید کننده هست و اگر زودتر فکری به حال افزایش نرخ تبدیل نکنید مانند بسیاری از کسب و کارها ورشکست و ناامیدتر از امروز می شوید .

چرا باید برای برند خودتان یک سبک تولید محتوا داشته باشید ؟

هر شخصی به هدف خاصی وارد فضای محتوانویسی آنلاین میشود و علاقه و انگیزه هر نویسنده و وبلاگ نویسی قطعا با دیگری متفاوت است .

اما نکته‌ای که خیلی مهم است این است که فرقی نمی‌کند که دوست دارید درباره لوازم آرایش یا روش های لاغری یا کتاب هایی که می خوانید بگویید یا به دنبال راه‌اندازی صفحه‌ای مجازی برای گسترش و مدیریت کسب‌وکار تجاری خود هستید، در هر حال باید بتوانید به سبک نوشتاری ویژه و منحصر به فرد خودتان برسید. سبکی که هم جذاباست و هم متعلق به خودِ خودِ شما است.

نه تنها در نوشتن بلکه در تولید هر سبک از محتوا در قالب‌های گوناگون باید به زبانی ویژه خودتان برسید.

منبع : رایتینا