سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بایدها و نبایدهای تولید محتوا در سال 2019

بایدها و نبایدهای تولید محتوا در سال 2019?

راستش را بخواهید خود من هم در جایگاه نویسنده این متن، مستاصل مانده‌ام که چطور از اهمیت و موقعیت تولید محتوا باکیفیت در سال 2019 بگویم. اهمیتی که روز به روز بیشتر می‌شود و در سال میلادی پیش روی به اولویت بسیاری از کسب و کارها و سایت‌های اینترنتی بدل می‌گردد. می‌دانید چرا؟

بگذارید از کمی قبل‌تر برایتان بگویم، زمانی که دنیای صنعت حاکم بر فعالیت‌های بشری بود و همگان مجبور بودند با توجه به نیازهای صاحبان سرمایه، کار کنند، درس بخوانند و زندگی کنند و به طور کل این امکان برایشان فراهم نبود تا به طبقه‌ای بالاتر و قشری مرفه‌تر بپیوندند اما دنیای جدیدی که ما در آن زندگی می‌کنیم، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. تکیه بر دانش، اهمیت به کسب اطلاعات، بهره‌گیری از آن به صورت به روز و همچنین در اختیار داشتن دنیای ارتباطات و ویژگی‌های بی‌پایان اینترنت، این امکان را به ما داده است تا رشد کنیم و کسب و کارمان را توسعه دهیم.

برای این امر راه‌های بسیاری وجود دارد اما یکی از اصلی‌ترین یا نه بهتر است بگوییم اصلی‌ترین راه موفقیت در هجدهمین سال قرن 21 میلادی، توجه به نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان است و شما قطعا می‌دانید مهمترین راه‌های برقراری این ارتباط در تولید محتوای باکیفیت است. آن وقت است که مخاطب، صاحبان کسب و کار را بهتر میشناسد و اعتماد بیشتری نسبت به آنها کسب می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید از مسیر سفارش تولید محتوا یا به وسیله کسب مهارت انجام آن پای در راه برقراری ارتباط با مخاطبانتان بگذارید، ادامه متن را با دقت بیشتری بخوانید زیرا آن چیزی که قرار است گفته شود، می‌تواند تغییرات بسیاری در نحوه نگرشتان ایجاد نماید.

در این مقاله قصد داریم در مورد موارد زیر صحبت کنیم:

  1. چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟
  2. چگونه یک محتوای با کیفیت تولید کنید؟
  3. انواع محتوا را بشناسید
  4. سئو چیست و چه تاثیری بر تولید محتوا دارد؟
  5. پژوهش را یک اصل کلیدی در تولید محتوا بدانید
  6. تولید محتوای باکیفیت از چه راهی میسر است؟
  7. نوشتن در مورد هر موضوعی راه خاص خود را دارد
  8. به یاد داشته باشید! تولید محتوا نامناسب می‌تواند شما را احمق جلوه دهد…

تولید محتوا باکیفیت در سال 2019?

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

باید به طور صریح به یک سوال پاسخ دهید. مخاطب می‌خواهید یا خیر؟ اگر می‌خواهید پس دیگر حرفی نمی‌ماند، دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید. نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم هدف شما از جذب مخاطب چیست، این که می‌خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید، فرقی ندارد در هر صورت شما باید مخاطب را به سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که هدف شما محقق خواهد شد. این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال 2019 را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.

چگونه یک محتوای با کیفیت تولید کنید؟

شاید شما اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کارتان داشته باشید اما آیا می‌دانید چگونه آن را ارائه دهید؟ آیا با انواع نگارش آشنا هستید؟ دسته‌بندی متون را چطور، می‌شناسید؟ اگر تاکنون با مواردی از این دست برخورد نکرده‌اید و نمی‌دانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت مخاطب را جذب خود کنید، بهتر است در ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شده و بعد در این مسیر قدم بگذارید. در واقع شما باید تکلیف را با خودتان روشن کنید که چه محتوایی می‌خواهید، برای چه مخاطبانی می‌نویسید و در چه فضایی منتشر می‌کنید. در این صورت می‌توانید تصمیمات درستی هنگام تولید محتوای خود بگیرید.

انواع محتوا را بشناسید

اول از همه باید بدانید مخاطب شما کیست و چه نوع محتوایی را جذاب می‌داند و برای مطالعه آن زمان می‌گذارد. این کار می‌تواند به شما کمک کند در میان چندین نوع محتوا، کدام یک را انتخاب کرده و به مخاطبان ارائه دهید. برخی از محبوب‌ترین انواع محتوا عبارتند از:

  • وبلاگ

مطالب وبلاگ‌ها به راحتی قابل هضم و فریبنده هستند و برای این تولید می‌شوند که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان می‌گذرد، آگاه کنند. اگر رستوران دارید ممکن است بخواهید چندین مطلب کوتاه در وبلاگ خود منتشر کنید. این مطالب می‌توانند در مورد هر چیزی از جمله منو، نحوه طبخ غذاها، تفاوت با سایر رقبا و حتی سابقه? کاری رستورانتان باشد. تولید محتوا باکیفیت می‌تواند باعث جذب مخاطب شده و افراد بیشتری را به رستوران شما دعوت کند از همین رو چگونگی تولید محتوای باکیفیت برای کسب و کارتان را به یک اولویت تبدیل کنید.

نکته مهم دیگر در مورد ثبت محتوا در وبلاگ این است که نباید آن را به صورت طولانی تهیه کنید زیرا از حوصله مخاطب خارج بوده و جذابیتی برای او نخواهد داشت. بهترین مطالب در حوزه وبلاگ چیزی حدود 700 الی 1000 کلمه هستند.

  • محتوای دسته بندی شده

اگر یک وب سایت در مورد تجارت الکترونیک دارید باید به فکر دسته بندی مطالب خود باشید. در وب سایت خود نمی‌توانید از همه? کلمات دنیای واقعی استفاده کنید یعنی در واقع استفاده? شما از کلمات بستگی به این دارد که بخواهید محصولات خود را چگونه معرفی کنید. قانون کلی این است که حداکثر تا 200 کلمه در هر دسته بندی محتوای بهره بگیرید.

  • نوشته‌های طولانی

نوشته‌های طولانی معمولاً برای آموزش و اطلاع رسانی به کار می‌روند. در مورد چگونگی بیان این آموزش‌ها فکر کرده و از ایده‌های مناسب استفاده کنید. برای این نوع محتوا هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات وجود ندارد زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است را به او ارائه دهند.

  • پست مهمان

نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه اما بهتر است بدانید بسیاری از شرکت‌ها از پست‌های مهمان در سایت خود استفاده می‌کنند. با اینکار آن‌ها می‌توانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. البته باید همیشه به تعداد کلمات توجه داشته باشید چون تعداد کلمات می‌تواند شما را در نوع نگارش محدود سازد.

انواع محتوا را بشناسید?

 

احساس می‌کنید هنگام خواندن متن یک وبلاگ، مهم‌ترین اصل چیست؟

  • طنز:دوست دارم پست‌هایی را بخوانم که باعث خنده? من شود.
  • تصاویر: خواندن متن‌هایی که در میان نوشته‌های آن تصاویر قرار گرفته‌اند، آسانتر است.
  • اینفوگرافیک: اگر تمام اطلاعات در قالب در یک اینوگرافیک قرار گیرد می‌تواند اهمیت مطالب را برجسته کند.
  • مقالات حقوقی و حرفه‌ای: مقالات آموزشی باید به لحاظ لحن و واقعیات ارائه شده در آن، حرفه‌ای باشند.
  • تنوع: در صورتی که در وبلاگ از طنز مناسبی استفاده شود، من از طنز در وبلاگ لذت می‌برم اما این بسیار اهمیت دارد که برای مقالات از لحن جدی استفاده شود.

سئو چیست و چه تاثیری بر تولید محتوا دارد؟

این روزها تعاریف متعددی در مورد سئو گفته می‌شود اما پاسخ به سوال “سئو چیست” بسیار ساده تر از آن چیزی است که این مدام با آن برخورد می‌کنیم. تولید محتوای سئو شده به این معنا است که نویسنده بتواند جذابیت کافی را در متن خود ایجاد کرده، اطلاعات دقیق و درست ارائه دهد، متن را از جایی کپی نکند، به کلمات کلیدی و مورد توجه مخاطب توجه داشته باشد و تلاش کند محتوایی ارائه دهد که موتورهای جست و جو آن را ارزشمند بدانند.

نویسنده باید بدانید زمانی که دارد می‌نویسد و محتوا تولید می‌کند، ایده‌های نزدیک به موضوع نگارشش چیست؟ مخاطب چه چیزی را سرچ می‌کند و چه اطلاعاتی را می‌خواهد. در این حالت است که رتبه سایت در موتورهای جست و جو بالا می‌رود و نویسنده به واسطه کلمات کلیدی که در ذهن مخاطبان گوناگون شکل می‌گیرد، محتوای خود را باکیفیت بالاتری ارائه می‌دهد.

البته باید توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و همچنین قرار دادن کلمات بی‌ربط در یک محتوا می‌تواند به ضرر شما تمام شده و محتوایتان از دید گوگل بی‌کیفیت ارزشگذاری شود. پس در درجه اول گام‌های خود را در مسیر ارائه یک محتوای اصیل و باکیفیت بردارید تا ارزش آن چند برابر شود.

سئو چیست و چه تاثیری بر تولید محتوا دارد؟?

پژوهش را یک اصل کلیدی در تولید محتوا بدانید

ممکن است در حوزه کاری خود متخصص باشید و هر چیزی را در مورد حوزه? فعالیت خود بدانید، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید همه این تخصص و مهارت را در یک متن بیان کنید. اگر می‌خواهید در یک زمینه? تجاری کاملاً متفاوت اما مرتبط با حوزه کاری خود بنویسید، باید قبل از تولید محتوا تحقیقات لازم را انجام دهید. این تحقیق باید شامل موارد زیر باشد:

  1. درک:

درک کامل از یک موضوع می‌تواند نکته‌ای کلیدی برای تولید محتوا باکیفیت محسوب شود. تحقیقات آنلاین در نشریات و منابع قابل اطمینان باعث می‌شود که بتوانید شناخت خوبی از مطلبی که می‌خواهید بنویسید، پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این منابع برای ارجاعات و بک لینک‌های بعدی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید.

  1. هدف

هدفتان از تولید محتوا چیست؟ آیا می‌خواهید چیزی را بفروشید؟ آیا می‌خواهید به گروهی از مردم در مورد یک موضوع خاص اطلاع رسانی کنید؟ هرگز پیش از پاسخ به این سوالات، نوشتن را شروع نکنید.

  1. لحن

قبل از آن که تولید محتوا را آغاز کنید، بهتر است بدانید که از چه نوع لحنی باید استفاده کنید. تولید محتوا شما باید به گونه‌ای باشد که بتواند به افراد کمک کند که با خواندن محتوایتان به اهداف خود برسند، از طرف دیگر لحن محتوایتان باید متناسب با نوع محتوایی باشد که می‌نویسید.

  1. مخاطبانتان مهم هستند

این فقط موضوع تولید محتوا نیست که اهمیت دارد، افرادی که می‌خواهند محتوای شما را بخوانند نیز دارای اهمیت بسیاری هستند. مردان و زنان سبک‌های خواندن و شخصیت‌های متفاوتی دارند بنابراین باید در هنگام تولید محتوا این موارد را در نظر بگیرید.

تولید محتوای باکیفیت از چه راهی میسر است؟

پس از اینکه در مورد افرادی که محتوا را مطالعه می‌کنند صحبت کردیم وقت آن است که در مورد چگونگی استفاده از دانش خود در هنگام تولید محتوا صحبت کنیم. آیا می‌خواهید در وبلاگ تجاری خود جوک بنویسید؟ درست مثل اینکه نباید در یک متن بانشاط و خنده‌دار از اصطلاحات تجاری و تخصصی استفاده کنید در یک متن تجاری نیز نباید از جوک استفاده کنید. می‌توانید سبک تولید محتوا خود را براساس محتواهای رقبای خود و مقالات مختلفی که توانسته‌اند باعث جذب مخاطب شوند، شکل دهید. سعی کنید چندین نوبت مطالب خود را مورد بررسی قرار داده تا اگر اشتباهی در آن وجود داشت، رفع کنید، از همین رو همیشه قبل از کمیت، کیفیت را در محتوای خود مدنظر داشته باشید.

افرادی که لحن تولید محتوای شما را مشخص می‌کنند، مخاطبانتان هستند و شما نیز باید تا جای ممکن به خواسته‌های آنها توجه داشته باشید. اینکار شما به آنها کمک می‌کند که تصمیم بگیرند برای خواندن مطالبتان به سایت و وبلاگتان بازگردند یا خیر. بیاموزید که چه چیزی می‌تواند باعث از دست دادن مخاطب شود و بهترین راه برای جذب مخاطب چیست؟ از مخاطبان خود بپرسید چه می‌خواهند و سپس سعی کنید خواسته‌های آنها را برآورده کنید.

?

تولید محتوا در هر موضوعی راه خاص خود را دارد

راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده آن مخاطب بیشتری به سمت سایت خود جلب کنید. یکی از آن راه‌ها اضافه کردن یک ویدئو به سایت است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد. وبلاگ‌های ویدئویی، نوارهای اطلاعاتی و حتی پادکست‌ها می‌تواند ارزش افزوده? بیشتری به اطلاعات شما داده و بیشتر از آنچه که افراد می‌خواهند اطلاعات در اختیارشان قرار دهند.

همچنین می‌توانید برای بهتر کردن محتوای خود، تصاویر، عنوان و هرآنچه که برای یک متن لازم است را اضافه کنید. پس از آماده شدن متن، برای اطمینان از اینکه محتوا استاندارهای لازم را دارد، یکبار دیگر آن را بخوانید.

آخرین چیزی که برای بهتر کردن محتوا نیاز دارید، ویرایش خوب است. قبل از اینکه محتوای خود را در سایت منتشر کنید متن را از نظر اشکالات گرامری و املائی بررسی کنید تا هیچ گونه ایرادی نداشته باشد. حتی می‌توانید از فرد دیگری بخواهید که کار شما را نقد کند و مواردی که ممکن است به چشم شما نیاید را به شما تذکر دهد. به یاد داشته باشید که محتوا باید روان، سلیس، آموزنده و دارای نکات جذاب باشد. همچنین توجه کنید که یک متن طولانی و پر اشکال، باعث می‌شود که مخاطب نتواند منظورتان را متوجه شود و از زمانی که در ساییتان گذاشته است، دلسرد گردد.

به یاد داشته باشید! تولید محتوا نامناسب می‌تواند شما را احمق جلوه دهد

کمی با خود صادق باشید اگر توان تولید یک محتوای اصیل و باکیفیت را ندارید آن را به فرد دیگری بسپارید و با سفارش تولید محتوا نیاز سایتتان را تامین کنید زیرا تولید محتوای نامناسب و ارائه آن در سایت، شما را یک احمق جلوه می دهد و شما برای همیشه مخاطبانتان را از دست می‌دهید. پس ننوشتن بهتر از بد نوشتن است. در بسیاری از موارد، استخدام یک کپی رایتر حرفه‌ای یا یک خواننده با دقت برای بررسی نوشته‌تان، بهترین ایده است. این افراد برای سرگرمی خود به دنبال اشکالات متنی هستند. شرط می‌بندم دارید فکر می‌کنید که چطور خرج کردن پول برای چنین مواردی می‌تواند برایتان ارزش به ارمغان بیاورد.

منبع : الو کانتنت